Zajmiemy się tutaj sprawą opóźnienia ataku. Nasuwa się takie pytanie - dlaczego czy po co opóźniac atak? Hmmm po to by uniknąć pułapki .
A wiec od początku.
Lecimy sobie na kogos...atak nastapi o 12:00:00
Pierwsze co robimy to musimy wysłać sonde/y (wszystko zalezy od naszego poziomu szpiegostwa) na 12:00:01 czyli 1 seknde po ataku. Na "+" możemy się pomylic o kilka sekund ale na "-" to możemy sie pomylic tylko o 2sek - tylko - i nie radze przekraczać tej minusowej granicy.
i teraz przykład: sonda na 40% leci 2min a więc:
sonde/y z misją szpieguj wysyłamy o 11:58:01 (granica mieści się od 11:57:59 do 11:58:07) - i w ten sposób nasza sonda/y dolecą na 12:00:01 - czyli takie mieliśmy założenie...Im więcej damy sekund na plus tym mniej bedziemy mieli czasu na reakcje czyli na zawrocenie floty, ale nie bójmy się nawet jesli damy kilka sekund na plus to i tak spokojnie bedziemy mieli wystarczająco dużo czasu.
Dlaczego wysyłamy sonde/y na 40%? - dlatego, ze za chwilke musimy wysłac sonde do ataku w związku i musimy miec czasu na ww. operacje
Nastepny krok:
Tworzymy atak w związku, wysyłamy sobie zaproszenie i juz mamy możliwość dołożenia sondy do naszego ataku.
i teraz przykład: sonda na 100% leci 40sek, my chcemy flote atakującą opóźnić o 30sek a więc:
sonde (juz tylko jedna) wysyłamy o 11:59:50 - dlaczego akurat tak? - flota za 10sek uderzy w cel a sonda leci 40sek - tak więc flota zwolni o 30sek by sonda mogła dołączyć.
A teraz odpowiedź po co to wszystko . Jeśli dobrze pamietamy to nasz atak orginalnie miał być o 12:00:00 - ale jeśli do obrońy pędzi na pomoc inny koleś i wyląduje na 1sek przed Wami to....jest po Was i żadne skanowanie wam nie pomoże. A tak...wyszło nam coś takiego - mamy raport ze skanowania sondą/ami z godziny 12:00:01 czyli JUZ PO NASZYM NIEDOSZLYM ATAKU, więc nie ma możliwości byśmy nie zobaczyli innej wrogiej stacjonującej floty a dodatkowo nasz atak został przesunięty na godz. 12:00:30. INNYMI SŁOWY MAMY 29SEK NA ZORIENTOWANIE SIE CZY CEL JEST DALEJ CELEM CZY PUłAPKĄ.
Taką operacje najlepiej wykonywać gdy atakujemy dużą flota i boimy sie o jej strate. Przećwiczcie sobie to prosze na jakiejś opuszczonej planecie bo w ten sposób atakujący zdobywa dużą przewage nad obroncą
Pozdrawiam SubIceMan
Offline
Admin
ale nie rozumiem .... jesśli sonda doleci na 1 s. po ataku to jakim cudem do tego ataku nie dojdzie ?
Offline
nie dojdzie ponieważ w 2gim kroku wysyłamy sonde do ataku w związku z główną Twoją flotą i czas ataku zostaje magicznie opóźniony o nasz 30sek - spróbuj Wojciechu sobie to popróbować jakims krążkiem i na najbliższej planecie zeby długo nie czekac:) To nie jest takie trudne:D
Ostatnio edytowany przez SubIceMan (2006-12-21 18:06:50)
Offline
Admin
acha czyli sonde na szpieguj wysyłamy jednoczesnie z sondą opóźniającą a to takie buty no to teraz to się trzyma kupy
Offline
jednocześnie nie ale jedno po drugim, najpierw sondę z misją szpieguj a potem w sondę z misją "atak w związku" - to są dwie oddzielne operacje ale bardzo ze sobą powiązane
Offline
Admin
Chodzi o to, że najpierw wysyłam sondę aby skanowała planetę na 1 sekundę po moim ataku, ataku który jest jednoczesnie opóźniony o 30 sekund z powodu spowolnienia go sondą, dziś ten patent wypróbuję, jeśli będę miał czas bo trzeba karpia zabić
Offline
Co do opóźniania to faktycznie jest to przydatne szczególnie jak lecimy na moona, ale musicie pamiętać że można opóźnić flote tylko o 20% z czasu jaki jeszcze pozostał do ataku
przykładowo jak do ataku jest 10 min to możemy nawet opóźnić o 2min (tylko to troche mija się z celem )
a jak właśnie chcemy komuś zrobić niespodziankę to jak sonda leci około 1min to możemy max opóźnić o jakis 20s (ale lepiej nie czekac na ostatnią chwile ) ponieważ po przekroczeniu czasu napiszą nam że nasza flota jest za wolna i kicha
Offline
Gość
To opóźnienie floty to bardzo dobra rzecz wypróbowałem to , nie jest takie ciężkie do pojęcia a flote można uratować w razie pułapki pozdro:
Ostatnio edytowany przez Kitox (2007-03-19 15:32:08)